Kort nieuws

Bewonerscommissies tevreden

Wat vindt u van de samenwerking en de contacten met Ymere? Dat vroegen we eind 2017 aan al onze bewonerscommissies. De reacties zijn positief: de meeste zijn heel tevreden.

Ymere heeft ruim 200 bewonerscommissies. Zij zijn belangrijk voor ons, want de bewoners weten goed wat er speelt in de buurten. En daarom vinden we het belangrijk dat de samenwerking goed verloopt. De meeste commissies hebben twee keer per jaar een overleg met Ymere. Daarnaast is er telefonisch of per e-mail contact als daarvoor aanleiding is.

Ongeveer 60 bewonerscommissies hebben de vragenlijst ingevuld. Zij geven Ymere gemiddeld een 7,5. De commissies zijn vooral positief over de snelheid van het contact en de manier waarop medewerkers van Ymere luisteren en reageren. Voor sommige bewonerscommissies zijn dit juist dingen die nog beter kunnen. Ook geven bewonerscommissies aan dat ze vooral tijdig willen horen wat Ymere gaat doen in hun buurt.

We zijn blij met de reacties en gaan aan de slag met de tips die we hebben gekregen. Zodat de samenwerking met de bewonerscommissies nog beter wordt.

Wat vindt u ervan?

Via het Digitaal Huurderspanel kunt u uw mening geven over allerlei zaken die belangrijk zijn voor huurders. Meedoen is heel gemakkelijk: het kan gewoon thuis op uw computer of iPad. Binnenkort starten er weer nieuwe onderzoeken.

Huurverhoging
Begin dit jaar kregen leden van het Digitaal Huurderspanel vragen over de informatie over de jaarlijkse huurverhoging. Het overgrote deel van de panelleden vond de informatie in de brief duidelijk. Ook de reden voor de huurverhoging was voor de meeste panelleden duidelijk.

Compact wonen
Een ander onderzoek via het Digitaal Huurderspanel ging over compact wonen. Dat betekent veel kleine woningen met gedeelde voorzieningen op een populaire plek in de stad, zodat veel mensen daar kunnen wonen. 62% vindt dat er betaalbare compacte woningen moeten komen. Meer dan de helft wil dan wel het liefst een aparte slaapkamer.

Doet u mee? 
Bijna 3000 huurders zijn al lid van het panel. Zij vullen 2 tot 4 keer per jaar een online vragenlijst in. Binnekort start een nieuw onderzoek. Doet u ook mee? U kunt zich direct aanmelden om lid te worden. Op www.ymere.nl/huurderspanel leest u meer over het Digitaal Huurderspanel. 

Nieuwe openingstijden balies regiokantoren

Wilt u in de ochtend langskomen? Maak dan een afspraak op het regiokantoor. Vanaf 14 mei kunt u in de ochtend alleen langskomen als u een afspraak hebt gemaakt. We hebben dan alle tijd voor u. En u hoeft niet meer te wachten.

Maak een afspraak via de website
U kunt een afspraak bij de balie maken op een tijdstip dat u het beste uitkomt. U kunt via onze website gemakkelijk een afspraak maken

Wilt u liever zonder afspraak langskomen. Dat kan in de middag van maandag t/m donderdag tussen 13:00 en 16:30 uur. In Diemen kunt u ook op vrijdagmiddag naar de balie van het regiokantoor komen.

Is langskomen niet nodig? Dan kunt u tussen 8:30 en 17:00 uur bellen, chatten of een WhatsApp sturen. En voor spoedgevallen zijn we dag en nacht bereikbaar. U vindt de contactgegevens hier.

Burgemeester op bezoek

Onno Hoes, waarnemend burgemeester van Haarlemmermeer, nam een kijkje bij woningen van Ymere in Hoofddorp. Hij bezocht de Liesbos, een buurt waar nog te vaak problemen zijn met de leefbaarheid. We voeren in deze buurt portiekgesprekken, waarbij bewoners kunnen aangeven wat er speelt in hun buurt. Een van de problemen is het dumpen van grofvuil in en om de woningen. In overleg met de gemeente zoeken we naar een handiger plek om het afval naartoe te brengen. Ook plantenbakken aan de galerij staan er niet goed bij. Deze gaan we binnenkort vullen met nieuwe plantjes.